Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
Muğla Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • MUĞLA
    Tarihçe ve Genel Bilgiler Coğrafi ve Fiziki Bilgiler Demografik Bilgiler Instagramda Muğla
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Projelerimiz Hizmet Birimleri Kurul ve Komisyonlar
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
2
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. İdris AKBIYIK
      • Vali Yardımcıları
        • Mehmet ERİŞ
        • Bayramali KÖSE
        • İsmail SOYKAN
        • Ali YILMAZ
        • Halil Serdar CEVHEROĞLU
        • Murat SARI
        • Murat KAHRAMAN
      • Kaymakamlar
        • Mustafa ÇİT
        • Mesut YAKUTA
        • Murat ATICI
        • İsmail Hakkı ERTAŞ
        • Ali ARGAMA
        • Mustafa MASLAK
        • Nurullah KAYA
        • Mehmet ERİŞ
        • Mustafa Ünver BÖKE
        • Kenan AKTAŞ
        • Yıldız BÜYÜKER
        • Mehmet Rıdvan DOĞAN
        • Mustafa Emre KILIÇ
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı işleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • İl Enerji Yönetim Birimi
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
        • Yatırım İzleme Müdürlüğü
        • İdari ve Mali İşler Müdürlüğü
        • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
        • Strateji ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • Doğal Kaynaklar, Ruhsat ve Kültür Varlıkları Md.
        • Rehberlik ve Denetim Müdürlüğü
        • Hukuk İşleri Müdürlüğü
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • MUĞLA
    • Tarihçe ve Genel Bilgiler
    • Coğrafi ve Fiziki Bilgiler
    • Demografik Bilgiler
    • Instagramda Muğla
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Projelerimiz
    • Hizmet Birimleri
      • Emniyet Müdürlüğü
      • Jandarma Komutanlığı
      • Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
      • Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İl Md.
      • Sosyal Güvenlik İl Md.
      • Kültür ve Turizm Md.
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Md.
      • Basın İlan Kurumu Şube Md.
      • Gençlik ve Spor İl Md.
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Muğla Orman Bölge Md.
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Milli Eğitim Md.
      • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Md.
      • Tarım ve Orman Md.
      • Sağlık Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • DSİ 213. Şube Md.
      • Karayolları 26. Şube Şefliği
      • İl Müftülüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Başkanlığı
      • PTT Başmüdürlüğü
      • Ticaret ve Sanayi Odası
      • Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

2020/85 Karar No'lu MUĞLA İLİ HIFZISSIHHA MECLİSİ KURUL KARARI

11.09.2020
MUĞLA İLİ HIFZISSIHHA MECLİSİ KURUL KARARI

KARAR TARİHİ    :11/09/2020
KARAR NO        :2020/85
GÜNDEM        : İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 11.09.2020 tarih ve E.14810 sayılı “Yurt ve Pansiyonlarda İzolasyon” konulu Genelgeleri ile 11.09.2020 tarih ve E.14811 sayılı “ Şehirlerarası Otobüslerde HES Kodu Zorunluluğu” konulu Genelgeleri  Hk.
    İlgi : a) 30.07.2020 tarihli ve 12682 sayılı İçişleri Bakanlığı Genelgesi.
     b) 14.08.2020 tarihli ve 13180 sayılı İçişleri Bakanlığı Genelgesi.
     c) 20.08.2020 tarihli ve 13429 sayılı İçişleri Bakanlığı Genelgesi. 
     d) 30.05.2020 tarihli ve  8558 sayılı İçişleri Bakanlığı Genelgesi.
     e) 11.09.2020 tarihli ve 14810 sayılı İçişleri Bakanlığı Genelgesi.
     
KARAR              :
 İçerisinde bulunduğumuz kontrollü sosyal hayat döneminde koronavirüs salgınıyla mücadelenin etkin olarak sürdürülebilmesi için alınan tedbirlere ve belirlenen kurallara riayet edilmesi elzemdir. İlgi (b) ve (c) İçişleri Bakanlığı Genelgeleri ile; izolasyon süreçlerini evlerinde geçirmekte olan (hastalığın ağır seyrettiği vakalar hariç), hastalık belirtisi gösteren veya bu yönde tanı konulan kişiler ile temaslı oldukları belirlenen kişilere yönelik etkin takip ve denetim sistemi belirlenmişti. 
Öte yandan mevsimlik tarım işçilerinin barındığı alanlar, inşaat şantiyeleri gibi yerlerde Covid-19 tanılı ya da temaslısı olan kişilerin izolasyona alınmalarında; bu yerlerin geçici nitelikte olması ve izolasyon koşullarını sağlama imkanı bulunmaması nedenleriyle çeşitli güçlüklerle karşı karşıya kalınmaktadır. 
Ayrıca İl/İlçe Salgın Denetim Merkezleri aracılığıyla yapılan rehberlik ve denetimlere rağmen hakkında izolasyon kararı verilmiş bazı kişilerin tedbirlere aykırı davranarak ikametlerini terk etmek suretiyle halk sağlığını riske attıkları, hastalığın başka kişilere bulaşmasına sebebiyet verdikleri anlaşılmaktadır. 
Bilindiği üzere 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 72 nci maddesinde yer alan “hasta olanların veya hasta olduğundan şüphe edilenlerin ve hastalığı neşrü tamim eylediği tetkikatı fenniye ile tebeyyün edenlerin fennen icap eden müddet zarfında ve sıhhat memurlarınca hanelerinde veya sıhhi ve fenni şartları haiz mahallerde tecrit ve müşahede altına vaz'ı.” hükmü yer almaktadır. 
Bu çerçevede; 
1. İzolasyon koşullarını ihlal eden ya da izolasyon koşullarını sağlama imkanı olmayan geçici nitelikte yerlerde konaklayan kişilerin izolasyon süreçlerini geçirmek/tamamlatmak üzere Valiliğimizce yurt/pansiyon gibi yerlerin belirlenmesine, 
2. İlgili Bakanlıklarca Valiliklere tahsis edilecek yurtların veya pansiyonların aşağıdaki görev paylaşımına göre çalışmasına, 
- Yurt veya pansiyonların yönetiminin, ilgili Vali Yardımcısının genel koordinasyonunda mevcut yöneticilerle sağlanmasına,
- Valiliğimizce gerekirse diğer kamu kurum ve kuruluşlarından da personel görevlendirilmesi yapılarak bu yurt veya pansiyonların personel ihtiyacının karşılanmasına, 
- Yurt veya pansiyonların her türlü temizlik hizmetleri ve diğer lojistik ihtiyaçlarının AFAD tarafından karşılanmasına, 
- Yurt veya pansiyonlarda izolasyona tabi tutulması kararlaştırılan kişiler ile görevlendirilen personelin beslenme ihtiyaçlarının AFAD koordinasyonunda Kızılay tarafından karşılanmasına, 
- Yurt veya pansiyonlarda izolasyona tabi tutulması kararlaştırılan kişilerin sağlık durumlarını gözlemlemek, tıbben gerekli durumlarda sağlık kuruluşlarına sevkini koordine etmek ve görevlendirilen personelin salgınla mücadelede belirlenen tedbirlere uygun çalışmasını sağlamak üzere yeterli sağlık personelinin Valiliğimizce (İl Sağlık Müdürlüğünce ) görevlendirilmesine, 
- Yurt veya pansiyonlara ziyaretçi kabul edilmemesine, 
- 24 saat esasına göre kesintisiz sürdürülecek olan güvenlik önlemlerinin mülki idare amirinin gözetiminde yeteri kadar güvenlik/kolluk personeli ile sağlanmasına, 
3. Hakkında evde/ikametinde izolasyon kararı verilmiş olmakla birlikte geçici ve mevsimlik işlerde çalışan tarım ve inşaat işçileri ile değişik sebeplerden ötürü izolasyon sürecini geçirecek uygun bir meskeni olmayan kişilerin; 
- Komisyonca uygun görülerek kendilerine tahsis edilen yurtlara veya pansiyonlara yerleştirilmesine ve izolasyon süresinin burada tamamlatılmasına, 
- Bu kişilerin izolasyon süresince tahakkuk edecek iaşe ve ibate bedelinin Valiliğimizce karşılanmasına, 
4. Evde izolasyonda olması gerekirken yapılan denetimler sonucunda konutlarını terk etmek başta olmak üzere değişik şekillerde izolasyon kararına aykırı hareket eden kişilerin; 
- Haklarında ilgi Genelgelerimiz çerçevesinde gerekli idari işlemler yapılmasına ve TCK 195 nci maddesi uyarınca suç duyurusunda bulunulmasına, 
- Valiliğimizce izolasyon sürecini tamamlatmak üzere yurtlara veya pansiyonlara sevk edilerek zorunlu izolasyona tabi tutulmalarına, 
Ayrıca İçişleri Bakanlığının ilgi (d) Genelgesinde şehirlerarası toplu ulaşım araçlarıyla (uçak, tren, otobüs vb.) yapılacak seyahatlerde Hayat Eve Sığar (HES) uygulaması üzerinden kod alındıktan sonra biletlemelerin yapılması zorunluluğu getirilmesine rağmen uygulamada şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan bazı firmaların zaman zaman bu kurala riayet etmedikleri gelen şikayetlerden anlaşılmış olup aşağıdaki tedbirlerin alınması zaruri hale gelmiştir: 
5. Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmalar (otobüs, midibüs, minibüs vb.) tarafından her türlü biletleme işlemi (internet-telefon üzerinden veya yüz yüze) esnasında müşterilerden HES kodu talep edilmesine ve HES kodu olmadan bilet satışı yapılmamasına, 
6. Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapılan araçlara yolcu alınma esnasında da yolcuların HES kodunun kontrol edilmesine, araca binmesinde herhangi bir sakınca olmadığı anlaşılan yolcuların araçlara binebilmesine, 
7. Gerek bilet satışı gerekse araca alınma esnasındaki HES kodu kontrolünde; Covid-19 tanılı ya da temaslısı olduğu tespit edilen kişiler için gerekli bildirimin ilgili firma yetkililerince kolluk birimlerine ve sağlık kuruluşlarına yapılmasına, 
8. Başta trafik birimleri olmak üzere kolluk birimlerimizce HES kodu olmaksızın bilet satışı yapılmaması ve şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapılan araçlara yolcu alınmaması hususlarının etkin şekilde denetlenmesine, 
9. Yapılan denetimler sonucunda HES kodu olmayan yolcuya bilet satışı yapan firmalara Valiliğimiz ve Kaymakamlıklarımız tarafından gerekli idari para cezası uygulanmasına, HES kodu olmaksızın yolcu kabul eden araçların ise 10 gün süre ile seferden men edilmesine,
10. Denetimler sonucunda Covid-19 tanılı veya temaslısı olduğu halde HES kodu olmadan şehirlerarası toplu taşıma araçlarıyla seyahat ettiği tespit edilen kişilerin İçişleri Bakanlığının ilgi (e) Genelgesi çerçevesinde Valiliğimizce belirlenen yurt veya pansiyonlarda zorunlu izolasyona tabi tutulmasına, 
Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, alınan kararlara uymayanlara Umumi Hıfzıssıhha Kanununun ilgili maddeleri gereğince idari işlem tesis edilmesine ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına;

Oy birliği ile karar verilmiştir.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Güvenli İnternet
  • Resmi Gazate
  • İlan Portalı
  • Go Türkiye
  • Bilgi Edinme
Emirbeyazıt Mahallesi, Cumhuriyet Meydanı No:3
Tel: 0252 214 1234
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız