MUĞLA İL GÖÇ İDARESİ MÜDÜRLÜĞÜ
A. KURULUŞU
6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nun 109. Maddesi uyarınca; 14.11.2013 tarih ve 28821 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği kapsamında 18.05.2015 tarihi itibariyle İl Müdürlüğümüz iş ve işlemleri devralarak kurulmuştur.
B. ÖRGÜT YAPISI
Muğla İl Göç İdaresi Müdürlüğü;
- İl Müdürlüğü
- Ula Geri Gönderme Merkezi
- Bodrum İlçe Çalışma Grup Başkanlığı
- Fethiye İlçe Çalışma Grup Başkanlığı
olmak üzere 4 (dört) farklı şekilde konumlanmıştır.
İl Müdürlüğünde;
- Araştırma ve İstatistik Çalışma Grup Başkanlığı
- Arşiv ve Kayıt Kontrol Çalışma Grup Başkanlığı
- Düzenli Göç Çalışma Grup Başkanlığı
- Hukuk İşleri Çalışma Grup Başkanlığı
- Uluslararası Koruma Çalışma Grup Başkanlığı
- Yönetim ve Destek Hizmetleri Çalışma Grup Başkanlığı yer almaktadır.
Ula Geri Gönderme Merkezinde;
- Merkez Müdürlüğü
- Düzensiz Göç Çalışma Grup Başkanlığı
- İnsan Ticareti Mağdurlarını Koruma Çalışma Grup Başkanlığı yer almaktadır.
C. GÖREVLERİ
Kanun ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde il müdürlüğünün görevleri şunlardır:
- Düzenli ve düzensiz göçle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Uluslararası korumaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- Geçici korumaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- 19/9/2006 tarihli ve 5543 sayılı İskân Kanunu kapsamında Göç İdaresi Başkanlığınca belirlenen görevleri yürütmek.
- İnsan ticaretiyle mücadele ve mağdurların korunmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- Vatansız kişilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
- Uyum süreçlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- Düzensiz göçle mücadele edilebilmesi amacıyla kolluk birimleri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliği yaparak bu alanda koordinasyonu sağlamak.
- Yabancılar, uluslararası koruma başvuru veya statü sahipleri ile vatansızlar ve insan ticareti mağdurlarının kendilerine mevzuat kapsamında tanınan haklara erişimini sağlamak amacıyla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliği yapmak.
- Kanunda öngörülen kurul ve komisyonların aldığı kararların uygulanması amacıyla çalışmalar yapmak.
- Kamu kurum ve kuruluşlarının göç alanına yönelik faaliyetlerine destek vermek ve bu faaliyetlerin sonuçlarını takip etmek, proje tekliflerini Göç İdaresi Başkanlığına sunmak.
- Görev alanlarıyla ilgili konularda üniversiteler, mahalli idareler, sivil toplum kuruluşları ve özel sektörle iş birliği yapmak.
- Göç İdaresi Başkanlığı göç araştırmalarına destek vermek.
- Kanun kapsamında işlem görenlerin kişisel verilerini ilgili mevzuata ve taraf olunan uluslararası anlaşmalara uygun olarak almak, korumak, saklamak ve kullanmak.
- Kanun ve diğer mevzuatla il müdürlüğüne verilen görev alanıyla ilgili verileri toplamak ve analiz etmek.
- İlde bulunan insan ticareti mağdurları sığınma evi, geri gönderme ile kabul ve barınma merkezlerinin iş ve işleyişine ilişkin Göç İdaresi Başkanlığınca verilecek görevleri yapmak.
- İl müdürlüğünün işleyişi ve personeliyle ilgili düzenleyici tedbirleri almak ve uygulamak.
- Göç İdaresi Başkanlığın görev alanıyla ilgili iş ve işlemlerden dolayı Göç İdaresi Başkanlığı veya taşra birimleri husumetiyle açılan ve il müdürlüklerine intikal eden yargı mercilerindeki davaları ikame, takip ve müdafaa ile icra dosyalarını takip etmek.
- Geri gönderme merkezleriyle ilgili olarak; düzensiz göçmenlerin geri gönderme merkezine giriş işlemlerini yapmak, geri gönderme merkezinin kurallara uygun şekilde işleyişini sağlamak, geri gönderme merkezlerindeki sınır dışı edilecek yabancılarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, yabancı tarafından bedeli karşılanamayan acil ve temel sağlık hizmetlerinin ücretsiz verilmesini sağlamak, yabancıya; yakınlarına, notere, yasal temsilciye ve avukata erişme ve bunlarla görüşme yapabilme, telefon hizmetlerine erişme imkânını sağlamak, yabancıya; ziyaretçileri, vatandaşı olduğu ülke konsolosluk yetkilisi, Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği görevlisiyle görüşebilme imkânını sağlamak, çocukların yüksek yararını gözetmek, aileler ve refakatsiz çocukların imkânlar ölçüsünde ayrı yerlerde kalmaları için uygun ortam hazırlamak, çocukların eğitim ve öğretimi konularında ilgili birimle işbirliği yapmak, geri gönderme merkezini ziyaret etme izni verilen kurum veya kuruluşların ziyaretlerini sağlamak.
- Kabul ve barınma merkezleriyle ilgili olarak; uluslararası koruma başvuru veya statü sahipleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, bu kişilerin merkezlerin kapasitesine bağlı olarak barınma, iaşe, sağlık, sosyal ve diğer ihtiyaçlarını karşılamak, merkezde barınanlarla ilgili sevk/takip ve merkezler arası koordinasyonu sağlamak, merkezin iyileştirilmesine yönelik gerekli çalışmaları koordine etmek.
- İnsan ticareti mağdurları sığınma evleriyle ilgili olarak; insan ticareti mağdurlarının sığınma evine giriş işlemlerini koordine etmek, insan ticareti mağdurlarının sığınma evinde barınmasını sağlamak, sağlık hizmetlerine, psikolojik desteğe, sosyal hizmet ve yardımlara, hukuki yardıma, eğitim ve öğretime, mesleki eğitim ve işgücü piyasasına ve diğer uygun görülen hizmetlere erişimini temin etmek, insan ticareti mağdurlarının bu alanda faaliyet gösteren ilgili sivil toplum kuruluşları ile uluslararası kuruluşlar tarafından sağlanabilecek danışmanlık hizmetlerine erişimini temin etmek, insan ticareti mağduru çocuk ise 3/7/2005 tarihli ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanununun yetkili ve görevli kıldığı makam veya merciiler ile iletişime geçmek, insan ticareti mağduru yabancı ise tercüme hizmeti sağlanması, vatandaşı olduğu ülkenin büyükelçiliği veya konsolosluğuna, rızası halinde bilgi verilmesi, vatandaşı olduğu ülke büyükelçilik veya konsolosluk yetkilileriyle görüşme imkânı tanınmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, vatandaşı olduğu veya ikamet ettiği ülkeye gönüllü olarak geri dönmek isteyenlerin güvenli geri dönüşlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri kolluk ve ilgili makamlarla koordine içinde yürütmek.
- Göç İdaresi Başkanlığı ve Muğla Valiliği tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
D. MEVZUAT
- Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu
- 4 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
- Türk Vatandaşlığı Kanunu
- İskan Kanunu
- Uluslararası İş Gücü Kanunu
- Nüfus Hizmetleri Kanunu
- Ulusal Kanunlar
- Uluslararası Sözleşmeler
- 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
- 4857 Sayılı İş Kanunu
- 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu
- 5510 sayılı Sosyal Güvenlik Kanunu
- 5682 Sayılı Pasaport Kanunu
- 3628 Sayılı Kanun Mal Bildiriminde Bulunulması
- 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendika Kanunu
- 5518 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu
- 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşme Kanunu
- Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik
- Geçici Koruma Yönetmeliği
- İnsan Ticaretiyle Mücadele ve Mağdurların Korunması Hakkında Yönetmelik.
- Geçici Koruma Sağlanan Yabancıların Çalışma İzinlerine Dair Yönetmelik.
- Havayolu Taşıyıcılarının Yükümlülükleri Yönetmeliği.
- Uluslararası Koruma Başvuru Sahibi ve Uluslararası Koruma Statüsü Sahibi Kişilerin Çalışmasına Dair Yönetmelik
- Kabul ve Barınma Merkezleri ile Geri Gönderme Merkezlerinin Kurulması, Yönetimi,
İşletilmesi, İşlettirilmesi ve Denetimi Hakkında Yönetmelik.
- 02.02.2015 tarih ve 29255 sayılı R.G.'de yayımlanan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
11.04.2013 tarih ve 28615 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ve sair mevzuat hükümleri kapsamında düzensiz göç ile mücadele, etkin bir iltica ve göç yönetimini sağlam bir yasal zemine oturtarak göçmenlerin ve uluslararası koruma arayanların haklarının teminatı için önemli bir adım olmuştur. Bu kanunla ayrıca Göç İdaresi Başkanlığı 81 İlde, 148 İlçede ve yurtdışında teşkilatlanmayı hedeflemiştir. 18.05.2015 tarihi itibariyle de İl Müdürlüğümüz iş ve işlemleri devralmış, nitelikli personeliyle ve sağlam bir alt yapıyla donanmış, “insan odaklı” bir şekilde hizmet ve faaliyetlerine devam etmektedir.