• İlin Afet ve Acil Durum Tehlike ve Risklerini belirlemek, Afet ve Acil Durum Hazırlıklarını Yapmak;
• Afet ve acil durum risk azaltma, müdahale ve iyileştirme il planlarını, mahallî idareler ile kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliği ve koordinasyon içinde yapmak, uygulamak ve uygulatmak;
• İl afet ve acil durum yönetim merkezini yönetmek, kesintisiz ve güvenli haberleşmeyi sağlamak;
• Afet ve acil durumlarda meydana gelen kayıp ve hasarı tespit etmek veya ettirmek;
• Afet ve acil durumlara ilişkin eğitim faaliyetlerini yapmak veya yaptırmak;
• Sivil toplum kuruluşları ile gönüllü kişilerin afet ve acil durum yönetimi ile ilgili akreditasyonunu yapmak ve belgelendirmek;
• Afet ve acil durumlarda, gerekli arama ve kurtarma malzemeleri ile halkın barınma, beslenme ve sağlık ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılacak gıda, araç, gereç ve malzemeler için depolar kurmak ve yönetmek;
• İlgili mevzuatta yer alan seferberlik ve savaş hazırlıkları ile sivil savunma hizmetlerine ilişkin görevleri ilde yerine getirmek;
• Başkanlığın belirlediği esas ve usuller çerçevesinde risk azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme çalışmalarını diğer kurum ve kuruluşlarla birlikte yapmak;
• İl Afet ve Acil Durum koordinasyon kurulu sekretaryasını yapmak;
• Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer maddeler ile benzeri diğer teknolojik maddelerin tespiti, teşhisi ve arındırılması ile ilgili hizmetleri yürütmek, ilgili kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak;
• Başkanlıkça belirlenen yıllık çalışma programlarını uygulamak, yıllık faaliyet raporları hazırlayarak Başkanlığın onayına sunmak;
• Yıllık bütçe teklifini hazırlamak;
• Başkanlığın ve Valinin vereceği diğer görevleri yapmak.